Třídy

Atletické závody
Dub 26 celý den
Pro: Štafetový pohár
celý den Hudební pohádka "Zvířátka a Petr...
Hudební pohádka "Zvířátka a Petr...
Dub 26 celý den
Pro: 1.A 1.B 2.A 2.B 3.A 3.B 4.A 4.B 5.A 5.B 0.A, 1.A, 2.A, 3.A, 4.A, 5.A v 8 h/chr(13)1.B, 2.B, 3.B, 4.B, 5.B v 9 h
Dub
Út
18:00 DVPP
DVPP
Dub 30 @ 18:00 – 19:30
Pro: Digitální tvorba příběhů – komiks

Třídy

1.9.2020  Vítejte v novém školním roce 2020/2021 :-)

Konzultační hodiny  budou každé úterý od 7:15 do 7:45.

Doučování z matematiky a anglického jazyka kdykoliv po předchozí domluvě.

Vážení rodiče, dne 8.9.2020  15:30  se budou konat třídní schůzky.

Sejdeme se v učebně 9.A. Děkuji a těším se na shledanou.

Třídní učitelka Jitka Koubová

Aktuality

Organizace školního roku 2020/2021

podzimní prázdniny  čtvrtek 29.října — pátek 30. října 2020

vánoční prázdniny    středa 23. prosince — neděle 3. ledna 2021

pololetní prázdniny  pátek 29. ledna 2021.

jarní prázdniny       pondělí 15. -  neděle 21. února 2021

velikonoční prázdniny  čtvrtek 1.dubna 2021

státní svátek pondělí 28.září - Svatý Václav

státní svátek středa 28.října - Den vzniku samostatného Československého státu

státní svátek úterý 17.listopadu - Den boje za svobodu a demokracii

státní svátek pátek 2.dubna - Velký pátek

státní svátek  pondělí 5.dubna - Velikonoční pondělí

ředitelské dny pondělí 16.11. 2020, pondělí 21.12. 2020, úterý 22.12.2020

______________________________________________________________________________________________

28.6. Ukončení školního roku 2018/2019 foto zde

26.6. Loučení deváťáků z druhým stupněm foto zde

Ve dne 26.6. jsme se třídou vyrazili do Javorky. Tam si pro nás deváťáci připravili úkoly které jsme měli plnit. To deváťáci dělají vždy když odcházejí ze školy. Mezi úkoly bylo například: běh do kopce, skákání přes švihadlo nebo zaťukávání hřebíku. Když jsme všichni úkoly splnili sešli jsme se u jezírka kde za námi přišel náš bývalý asistent Jirka Dohnal. Někteří z nás byli i takový blázni, kteří do té studené vody skákali včetně mě. Nakonec jsme všichni šli do školy a tam jsme se rozešli. Myslím, že jsme si to všichni užili a mohli jsme se zase vidět s panem asistentem                        Tadeáš

11.6. Školní výlet - Kutná Hora  foto zde podrobnosti zde

V úterý jsme byli na výletě v Kutné Hoře, kde jsme navštívili muzeum stříbra. Prošli jsme se v dolech, v podzemí asi 30ti metrů. Poté jsme ochutnali výbornou domácí zmrzlinu. A vyšli jsme k bobové dráze, která je nejdelší v Evropě. Většina z nás měla pět jízd. Jedna jízda byly dva okruhy. Pak jsme museli jít pěšky hodinu na vlak. Byly to asi 4 kilometry. Když jsme přišli na nádraží, tak se všichni nahrnuli k automatu s vychlazeným pitím, aby se mohli osvěžit. Všichni jsme si to moc užili. Počasi bylo výborné, jen bylo moc teplo.                                                                                        Terka, Nikča

Tereza a Nikča

31.5. Růžový pátek  foto zde

Celá naše třída podpořila růžové družstvo (poslední v rozstřelu na kuželkách) a přišla do školy v růžové ! A že bylo veselo :-D !

30.5.  Kuželky za odměnu  foto zde

Ve čtvrtek jsme se vydali místo odpoledního vyučování (za odměnu v soutěži úklidu tříd) na kuželkový turnaj do Javorky. Rozdělili jsme se na 4 družstva po 5 a začali soutěžit. Výzva byla jasná, kdo skončí poslední jde v pátek do školy v růžové ! Celé odpoledne jsme si velmi užili :-)

28.5. Třídní foto - cena 27,- Kč  zde

23.5. Fotografování !  fotky od Zdendy zde

15.5. Vyhlášení soutěže ke dni Země  foto  zde  zastávka zde

Musíme se pochlubit! Českotřebováci si již určitě všimli barevných zastávek. U nás ve škole dostala na starost účast v soutěži českotřebovských škol o nejlépe vyzdobenou autobusovou zastávku paní učitelka Aneta Kovářová. Nejen, že holky 7.A s paní učitelkou zkrášlily město, ale také zamezily narážení ptactva do skel. ❤️Děvčata se velmi snažily a společně obsadily 1.místo :-) Bravo!

2.5. Obrněný transporter  foto zde

30.4. Letohrad - exkurze   foto zde

V pondělí 30.4. se třídy naší základní školy vydaly na exkurze. 7.A a 7.B se vypravily do Letohradu do muzea řemesel. Ráno jsme jeli vlakem do Letohradu, kde jsme z nádraží došli do muzea řemesel. Tam jsme strávili dvě hodiny. Za tu dobu nám pan průvodce ukázal muzeum a měli jsme i soutěž ve skupinách. Po muzeu šla 7.B na oběd a my jsme si zatím prošli zámecké zahrady, potom jsme se najedli i my. Měli jsme kuřecí řízek s hranolkami. Poté jsme chvíli čekali na autobus, který nás zavezl zpátky do České Třebové. Do Č. T. jsme přijeli odpoledne.                                                                                                 Tadeáš

25.4 Sportovní den foto zde

Naše škola již druhým rokem plní olympijský víceboj, který obsahuje osm disciplín. Některé z disciplín žáci plní v hodinách tělesné výchovy, dvě z nich jsme absolvovali dnes. Byl to vytrvalostní (Zátopkův) běh na 1 000 m a sprint 60m. Po zvládnutí a odpočinku jsme se vydali na zmrzku a v parčíku u gymnázia jsme si několikrát zahráli hru " Městečko Palermo" :-)

11.3. Bruslení  foto zde

V pondělí 11.3. jsme se třídy 7.A a 7.B rozhodly vydat se na zimní stadion a trošku si zabruslit. Někteří z nás neuměli vůbec bruslit,  jako třeba já. To ale vůbec nevadilo,  protože jsme si to mohli aspoň zkusit. Bruslení jsme měli místo informatiky a tělocviku. Byli jsme rádi, že alespoň vypadneme ze školy a užijeme si něco zábavnějšího. Bruslení trvalo hodinu a půl, ale pro většinu z nás to uteklo jako voda. Někteří se to celou dobu učili, ale ťi zkušenější si tam jezdili a užívali si to s ostatními. Na konci jsme si udělali všichni skupinovou fotku a spokojeně jsme odešli domů.                                                                                                                                                                                                                                 Tadeáš

17.2. - 22.2. Lyžařský výcvik  foto zde

Na lyžák jsme odjížděli v neděli od školy autobusem do Čenkovic. Když jsme přijeli, tak jsme nesli fůru tašek a věcí. Po ubytování jsme šli na svah, kde jsme se rozdělili do skupin podle výkonosti. Další dny jsme lyžovali a chodili po pokojích dělat bordel s tím, že se nám k tomu ještě dařilo hrát na nervy našim učitelům. Ve středu za námi přijely paní učitelky a přivezly nám muffiny, buchty a bábovku. Přičemž jsme museli jít na procházku, kde nás hrozně bolely nohy, jelikož jsme byli unavení z celodenního lyžování. Ve čtvrtek jsme měli možnost předvést se v improvizovaných kostýmech na karnevalu v přízemí budovy.

Lyžák se nám celkově líbil, ale naše třída city najevo moc nedává, protože jen pár lidí po lyžáku u autobusu brečelo. Mezi nimi byla Nela a Zdeněk.                                                                                                                Zdeněk

11.2 - 15.2 Barevný týden na školách  foto zde

Týden po jarních prázdninách jsme si zpestřili barevným sladěním celé třídy. V pondělí jsme byli oblečeni duhově, v úterý do červena, ve středu třídu ovládla barva modrá, ve čtvrtek zelená a v pátek přišli všichni v černé ! Bohužel fotodokumentaci máme jen ze čtvrtka a pátku :-)

16.1. Teplákový den na školách

No tak, jednou za rok se snad nic nestane, nebo jo? Přijďte jeden den v roce do školy v teplákách. Ukažte tak, že i škola může být místo, kde se člověk cítí uvolněně a kde je legrace.

20.12. Vánoční besídka   foto Zdenda  a  JK

Besídka začala florbalovým turnajem pro vybrané žáky sedmého ročníku. Mezitím se hrály ve třídě různé deskové hry. Po turnaji, asi v 10 hodin měl přijet pan asistent z Británie, ale protože byl přesný jak Big Ben, tak přijel o půl jedenácté. Všichni jsme si sedli do kruhu uprostřed třídy společně s panem asistentem a jeho přítelkyní. Pak jsme šli popořadě si náhodně rozdávat dárky. U toho nám vyhrávali z kravat Tadeáš a Zdeněk pořád dokola tu samou melodii. Nakonci nám ukázali hudební nástroj na zakázku, který se používal naposledy ve středověku. Ukončili jsme to s přáním hezkých prázdnin a rozešli jsme se domů…  Zdeněk

14.12. Exkurze Brno        foto  zde

Dnes je pátek, 14.12. a my jsme se vydali s naší třídou na exkurzi do Brna. Sraz byl na nádraží v 7:40 a vlak odjížděl v 7:51. Ve vlaku jsme měli zajištěná místa a cesta uběhla rychle - trvala asi hodinu. Po příjezdu do Brna jsme si museli koupit jízdenky na tramvaj, ale protože jsme neměli moc času, rozdělili jsme se na dvě party - holky (kupovaly v jednom stánku s paní učitelkou Kovářovou) a kluky (šli s paní učitelkou Koubovou do druhého stánku) . Tramvají jsme dojeli na výstaviště, kde se konala výstava Titanic. Byla moc hezká. Začali jsme shlédnutím desetiminutového filmu o historii Titaniku. Prohlédli jsme si kajuty z filmu Titanic a  vše bylo interaktivně zpracované. Po výstavě jsme se opět tramvají přesunuli zpět k nádraží, kde jsme dostali první rozchod s cílem někde poobědvat. Někteří navštívili KFC, jiní se vydali do Vaňkovky.  Po srazu jsme společně vyrazili na ruské kolo. Z  vrcholku kola bylo krásně vidět centrum Brna, Špilberk  a brněnské náměstí, kam jsme posléze zamířili. Po cestě jsme zahlédli, jak dva muži, pomocí motorové pily vyřezávají z ledu maketu Titanicu. Chvíli jsme se na tvořící se dílo dívali a pak jsme pokračovali na vánoční trhy, kde jsme měli rozchod. Z náměstí jsme odcházeli při stmívání, takže jsme viděli moc hezky ozdobený a nasvícený vánoční strom a celé brněnské náměstí Svobody. Cesta vlakem domů utekla velmi rychle. Výlet se nám moc líbil. Anet a Verča

22.11. - Suit up day - byla naše škola stylová a hodila se do gala! Slavili jsme druhou z akcí projektu " Budujeme hrdou školu" , kdy většina žáků přišla hezky a formálně oblečena.  Tento den byl dnem gentlemanských gest a šarmantního vystupování. Foto zde.

31.října - Halloween      foto zde.

je první z akcí projektu " Budujeme hrdou školu" díky kterému oživíme žákovský život na naší škole! Navíc je skvělé, že všechny tyto aktivity budou dělat zúčastněné školy ve stejný den, takže můžeme sledovat, jak prožívají tyto dny i ostatní školy. Více info zde.

Dnešní školní den jsme si v halloweenských maskách zpestřili výrobou vyřezaných dýní při výtvarné výchově a hraním halloweenských her při angličtině.

„Bez Sokola by nebylo legií, bez legií by nebylo Československa.“ T. G. Masaryk

26. října 2018 v ČeskéTřebové jsme se zúčastnili závodu s názvem Republika (info zde),

který pořádála Československá obec legionářská ve spolupráci se Sokolem a Pardubickým krajem.

Závod se sestával ze stanovišť, která žáky provedla významnými událostmi a připomenula
některé významné osobnosti naší historie. Stanoviště byla připravena tak, aby se soutěžící
rozvíjeli po všech stránkách. Projekt tedy prověřil fyzickou připravenost, znalosti,logické
uvažování, týmovou spolupráci apod.  Fologalerie zde.